Na zakupach zwracajmy uwagę na pochodzenie – europejski drób jest bezpieczny i wolny od antybiotyków oraz hormonów. Kurczaki, indyki, kaczki, gęsi, perliczki – warto zadbać o różnorodność potraw na świątecznym stole, bo możliwości jest dużo.
Ambasadorka kampanii To jest nasz drób! Wysoka jakość, europejska gwarancja, szef kuchni Cristina Catese radzi:
Zróbcie sos z soku z pieczenia – bardzo dobrze nada się do stworzenia sosu. Jak go zrobić? Upieczone mięso przekładamy na talerz i owijamy je lekko folią spożywczą, aby zachował ciepło. Pamiętajmy, aby zostawić ujście powietrza, żeby uniknąć efektu sauny, który spowodowałby, że nasze mięso straci swoją chrupkość. Sok pozostały z pieczenia przelewamy do garnuszka i gotujemy na dużym ogniu z białym winem lub wodą, redukujemy i filtrujemy przez sitko.
Do świątecznego menu warto włączyć również mięso indyka. Dlaczego? – Indyk jest źródłem białka przyczyniającego się do wzrostu masy mięśniowej, cynku pomagającego w utrzymaniu prawidłowego metabolizmu węglowodanów oraz witamin z grupy B, w tym witaminy B12, pomagającej w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego. Dodatkowym atutem mięsa z indyka jest możliwość szerokiego wykorzystania go przy dietach lekkostrawnych i redukcyjnych – mówi dietetyk Aneta Łańcuchowska.
A jakie mięso drobiowe gości na stole innego ambasadora kampanii Sebastiana Krauzowicza?
– Okres świąteczny to czas rodzinnych posiłków i nie może na nim zabraknąć kaczki pieczonej z jabłkami. Według mnie, mięso kaczki pierwszorzędnie nadaje się do przyrządzania świątecznych potraw, poza tym zawiera dużo wartości odżywczych. W moim domu tradycyjnie na świątecznym stole gości kaczka – ta pieczona w całości jest wyjątkowo smaczna i aromatyczna.
W newsletterze znajdą Państwo m.in.:
- fakty na temat bezpieczeństwa i jakości europejskiego mięsa drobiowego,
- porady kulinarne, jak przygotować smaczne dania z drobiem na święta,
- przepisy świąteczne ambasadorów kampanii Cristiny Catese i Sebastiana Krauzowicza,
- wypowiedź dietetyka Anety Łańcuchowskiej,
- przegląd działań komunikacyjnych prowadzonych w ramach kampanii w czwartym kwartale 2020.